MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
EEE 426 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uzaktan Algılama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 426
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders çevreyi uzaktan algılamaya giriş sağlamayı amaçlamaktadır. Uzaktan algılamanın temel prensipleri optik, ısıl, ve mikrodalga uzaktan algılama sistemleri ile ilişkili olarak gösterilecektir. Hem teorik (matematiksel ve fiziksel prensipler) hem de pratik (uygulamalar ve eğitim) anlayış farklı sensör tipleri ve her birisinin hassas olduğu çevresel parametreler üzerine tartışmalar ile birlikte anlatılacaktır. İlave olarak görüntü işleme ve uzaktan algılanan verinin analizi, bilgi içeriğinin anlaşılması ve çıkartılması konuları işlenecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğinde uzağı algilamaya giriş, uzağı algılamanın tarihi; Uzağı algılama öğeleri, teknikleri ve metodları, optik ve ısıl uzaktan algılama, aktif uzaktan algılama; imgeleyen sensörler (SentetikAçıklık Radarları); yeryüzü haritalaması, deniz ve atmosferi uzaktan algılama uygulamaları bulunmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Uzağı Algılamanın Tarihi. Uzağı Algılama Platformları | Bölüm 1. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
2 | Yeryüzü ve Gezegen Atmosferlerinden İletim. Elektromanyetik Dalgaların Temel Özellikleri | Bölüm 1&2. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
3 | Dalga Yüzey Etkileşim Mekanizmaları. Yansıma, İletim, ve Saçılma | Bölüm 3. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
4 | Pasif İmgeleyen Sensörler | Bölüm 3. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
5 | İmge Veri Analizi. Sezim, Sınıflandırma, Tanılama | Bölüm 3. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
6 | Isıl Işınım Kanunları. Isıl Yayımın Yüzey Uzaktan Algılamada Kullanımı | Bölüm 4. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
7 | Mikrodalga Yayımı, Yüzey Uzaktan Algılamada Uygulamaları ve Kullanımı | Bölüm 5. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
8 | Mikrodalga Radyometreler. Geliştirilmiş Radyometre Örnekleri | Bölüm 5. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
9 | Radar Sensörlerin Temel Prensipleri | Bölüm 6. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
10 | İmgeleyen Sensörler: Gerçek Açıklık Radarları, SentetikAçıklık Radarları | Bölüm 6. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
11 | Gelişmiş SAR Teknikleri. İmgeleyen Radarların Uygulamaları | Bölüm 6. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
12 | Deniz Yüzeyi Algılaması, Radar İmgeleme Mekanizmaları | Bölüm 7. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
13 | Atmosferik Algılamanın Temel Prensipleri ve Işınım Aktarımı | Bölüm 8. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
14 | Mikrodalga, Görünür ve Kızılberisi Alanlarında Atmosferik Uzaktan Algılama | Bölüm 9&11. Elachi and J. Van Zyl. ISBN 100471475696 |
15 | Uzağı Algılama Uygulamaları | Ders Notları |
16 | Final Yeniden Gözden Geçirme | Ders Notları |
Ders Kitabı | C. Elachi and J. Van Zyl, “Introduction to the Physics and Techniques of Remote Sensing”, Wiley, 2006, ISBN 100471475696. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Floyd F. Sabins, “Remote Sensing: Principles and Interpretations”, W. H. Freeman, 3rd Ed., 1996, ISBN 0716724421. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
5
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
75
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
25
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
1
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
2
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
5
|
6
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
X | ||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır |
X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. |
X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir |
X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hayat Kurtaracak Projeler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, ülkemizde deprem, sel ve yangın gibi doğal afetlerin artması üzerine harekete geçerek arama ve kurtarma çalışmalarına büyük
İzmir Ekonomili Profesöre 'Başkanlık' Görevi
Stanford Üniversitesi’nden özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde yer alan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm
İzmir Ekonomi’de ‘Dörtlü Gurur’
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Avrupa’nın 132 Kişilik Başarı Listesine Girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, büyük şirketlerin tedarik merkezlerinde, depolarında ya da fabrikalarında kullanılması amacıyla geliştirdiği otonom taşıma
Akıllı Robotlar Türkiye İkincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisiyle birlikte geliştirdiği ‘otonom taşıma yapan robotlarla’ Başakşehir Living Lab
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
‘Robot’la Paris yolcusu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görev yapan Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisi ile birlikte kurduğu ‘Advoard Robotics' adlı teknoloji şirketiyle Türkiye’deki
Ev arkadaşlığından İtalya'ya
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) 3 öğrencisi, mühendislik alanında dünyanın en iyi 20 üniversitesinden biri olarak gösterilen Milano Politeknik Üniversitesi’ne kabul edilerek büyük