SE 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Programlamaya Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 113
Güz
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • programlamadaki temel terminolojiyi kullanabileceklerdir.
  • Java programlama dilinde programlar yazabileceklerdir.
  • Java kodlarını derleyebileceklerdir.
  • programlarda karar yapıları, döngüler ve fonksiyonlar kullanabileceklerdir.
  • dizileri kullanabileceklerdir.
Tanımı Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya giriş. Deitel Ünite 1
2 Java programlamaya giriş: temel yapı, çıkış ifadeleri. Deitel Ünite 2
3 Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1; HW#1. Deitel Üniteler 2 ve 4
4 Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2. Deitel Üniteler 2 ve 4
5 Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3; HW#2. Deitel Üniteler 4 ve 5
6 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#4. Deitel Ünite 6
7 Yapısal program geliştirme – Kısım V: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#5; HW#3. Deitel Üniteler 4 ve 5
8 Yapısal program geliştirme – Kısım VI: iç içe döngüler, break, continue, switch; LAB#6. Deitel Üniteler 4 ve 5
9 Ara sınav
10 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş. Deitel Ünite 6
11 Metotlar – Kısım II: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#7; HW#4. Deitel Ünite 6
12 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#8. Deitel Ünite 7
13 Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9; HW#5. Deitel Ünite 7
14 Genel tekrar; LAB#10.
15 Genel tekrar.
16 -

 

Dersin Kitabı Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195
Diğer Kaynaklar Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
11
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.

2

Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)

4

Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.

5

Elektrik-elektronik mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

6

Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; ikinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilir.

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.

11

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest