MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
EEE 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Elektrik Devre Analizi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
EEE 207
|
Güz
|
3
|
2
|
4
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin direnç, kapasite, endüktans gibi temel devre elemanlarını tanımasını, özelliklerini kavramasını, bu devre elemanlarının matematiksel modellerini tanımlamasını, değişik tekniklerle devre analizlerini yapabilmesini ve çeşitli uygulamalar için devre tasarımı yapmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders elektrik devre elemanları, devre değişkenleri, toplu elemanlı devreler, Kirchhoff yasaları, doğrusal/doğrusal olmayan, zamanla değişmeyen/zamanla değişen direnç devreleri, düğüm ve çevre çözümleme yöntemleri, bindirme ilkesi, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, iki ve çok kapılı devre elemanları, işlemsel kuvvetlendiriciler, dinamik devre elemanları, akım ve gerilim dalga biçimleri, birinci mertebeden RC ve RL devreleri, durum denklemleri, doğal tepke ve ikinci mertebeden RLC devrelerini kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Elektrik devre elemanları ve elektrik devreleri, devre değişkenleri ve birimler | Böl. 1, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
2 | Kirchhoff akım yasası, Kirchhoff gerilim yasası, güç ve enerji, dalga biçimleri, devrelerin sınıflandırılması (dirençli/dinamik, doğrusal/ doğrusal olmayan, zamanla değişmeyen/zamanla değişen, edilgen/ etkin). | Böl. 2, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
3 | Doğrusal zamanla değişmeyen direnç elemanları, seri ve paralel bağlantılar, gerilim ve akım bölücüler, bağımsız ve bağımlı kaynaklar. | Böl. 3, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
4 | Doğrusal ve zamanla değişmeyen devre elemanları, düğüm gerilimi yöntemi ile devre çözümlemesi (akım kaynaklı devreler, akım ve gerilim kaynaklı devreler, bağımlı kaynaklı devreler). | Böl. 4, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
5 | Çevrim akımı yöntemi ile devre çözümlemesi (gerilim kaynaklı devreler, gerilim ve akım kaynaklı devreler, bağımlı kaynaklı devreler). | Böl. 4, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
6 | Akım kaynağı ve gerilim kaynağı dönüşümleri, bindirme ilkesi. | Böl. 5, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
7 | Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, maksimum güç aktarımı. | Böl. 5, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
8 | İşlemsel kuvvetlendiriciler, ideal işlemsel kuvvetlendiriciler, eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler, toplayan ve fark alan kuvvetlendiriciler. | Böl. 6, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
9 | Pratik işlemsel kuvvetlendiriciler ve modelleri, direnç ve işlemsel kuvvetlendiriciler içeren devrelerin çözümlenmesi. | Böl. 6, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
10 | Enerji depolayan elemanlar: kapasite ve endüktans. | Böl. 7, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
11 | Üstel işlev, basit RC devrelerinin türevsel denklemlerle çözümlenmesi, doğal frekans, zaman sabiti, tam çözüm, homojen/özel çözüm, sıfır-giriş/sıfır-durum çözümleri, geçici/kalıcı çözümler. | Böl. 8, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
12 | Birinci mertebeden bir devrenin sabit ve sabit olmayan girdilere tepkesi, basamak, darbe ve dürtü tepkeleri, sınırlı ve sınırsız tepkeler, birinci mertebeden devrelerin kararlılığı. | Böl. 8, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
13 | İkinci mertebeden türevsel denklemler ve doğal tepke, aşırı sönümlü, kritik sönümlü ve eksik sönümlü tepkeler. | Böl. 9, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
14 | İkinci mertebeden RLC devreleri, tam çözüm, homojen/özel çözüm, sabit ve sinüsoidal uyarılara yanıtlar, basamak ve dürtü tepkeleri. | Böl. 9, R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9. Baskı, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9. |
15 | Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | R. C. Dorf, J. A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, 9th Edition, Wiley, 2014, ISBN 978-1-118-32182-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | L. O. Chua, C. Desoer, E. Kuh, Linear and Nonlinear Circuits, McGraw Hill, 1987 Jersey, 2006, ISBN 978-0070108981. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
26
|
26
|
Final Sınavı |
1
|
38
|
38
|
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
X | ||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır |
X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
X | ||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hayat Kurtaracak Projeler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, ülkemizde deprem, sel ve yangın gibi doğal afetlerin artması üzerine harekete geçerek arama ve kurtarma çalışmalarına büyük
İzmir Ekonomili Profesöre 'Başkanlık' Görevi
Stanford Üniversitesi’nden özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde yer alan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm
İzmir Ekonomi’de ‘Dörtlü Gurur’
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Avrupa’nın 132 Kişilik Başarı Listesine Girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, büyük şirketlerin tedarik merkezlerinde, depolarında ya da fabrikalarında kullanılması amacıyla geliştirdiği otonom taşıma
Akıllı Robotlar Türkiye İkincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisiyle birlikte geliştirdiği ‘otonom taşıma yapan robotlarla’ Başakşehir Living Lab
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
‘Robot’la Paris yolcusu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görev yapan Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisi ile birlikte kurduğu ‘Advoard Robotics' adlı teknoloji şirketiyle Türkiye’deki
Ev arkadaşlığından İtalya'ya
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) 3 öğrencisi, mühendislik alanında dünyanın en iyi 20 üniversitesinden biri olarak gösterilen Milano Politeknik Üniversitesi’ne kabul edilerek büyük