Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Elektrik-Elektronik Mühendisliği

EEE 435 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Haberleşme Elektroniği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EEE 435
Güz/Bahar
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
  EEE 331 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
veya EEE 333 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere haberleşme verici ve alıcılarının tasarımı ve analizi için gerekli temel bilgileri vermektir. Ayrık devre elemanları ve tümeşik devreler ile yapılan tasarımlar tartışılacaktır. Tümleştirme konuları de incelenecektir. Laboratuar benzetimleri ve projeler ile pratik problemlere vurgu yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Radyo frekans yükselteçlerinin çalışma ilkelerini betimler,
  • Alıcı ve verici devrelerin mimarilerini açıklar,
  • Değişik osilatör devrelerini çözümler,
  • Frekans modülasyonu ve demodülasyonu kavramlarını tanımlar,
  • Genlik modülasyonu ve demodülasyonu devrelerini uygular,
  • RF Stage, Mixer ve IF süzgeçlerini kullanır,
  • PLL devreleri ve işleyişlerini betimlerler.
Ders Tanımı Rado Frekans Yükselteçleri, Modülasyon ve Genlik Modülasyon Sistemleri, Genlik Modülasyon Verici Devreleri, Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri, Frekans Modülasyon Sistemleri, Frekans Modülasyon Verici Devreleri, Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri, Faz Kilitlemeli Döngü Devre, Modülasyon Sistemlerinin benzetimleri

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Radyo Frekans Yükselteçleri Bölüm 1 Ders Kitabı
2 Radyo Frekans Yükselteçleri Bölüm 1 Ders Kitabı
3 Osilatörler Bölüm 2 Ders Kitabı
4 Osilatörler Bölüm 2 Ders Kitabı
5 Modülasyon ve Genlik Modülasyon Sistemleri Bölüm 3,4,5 Ders Kitabı
6 Genlik Modülasyon Verici Devreleri Bölüm 6 Ders Kitabı
7 Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri Bölüm 7 Ders Kitabı
8 Genlik Modülasyon Alıcı Devreleri Bölüm 8 Ders Kitabı
9 Frekans Modülasyon Sistemleri Bölüm 9 Ders Kitabı
10 Frekans Modülasyon Verici Devreleri Bölüm 9 Ders Kitabı
11 Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri Bölüm 9 Ders Kitabı
12 Frekans Modülasyon Alıcı Devreleri Bölüm 10 Ders Kitabı
13 Faz Kilitlemeli Döngü Devresi Bölüm 10 Ders Kitabı
14 Sayısal heberleşme devre temelleri Bölüm 11, 12 Ders Kitabı
15 Tekrar
16 Final

 

Ders Kitabı Paul H. Young, Electronics Communications Techniques, Prentice Hall, 5th Edition, 2004.
Önerilen Okumalar/Materyaller (1) G M. Miller and J S. Beasley, Modern Electronic Communication, Prentice; Patrick D. van der Puije, Telecommunication Circuit Design, 2/e, John Wiley & Sons, 2002; (3) Kenneth K. Clarke, Donald T. Hess, Communication Circuits: Analysis and Design, 1994

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
6
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
5
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
3
3
Portfolyo
0
Ödev
5
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

X
2

Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

X
3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)

X
4

Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır

X
5

Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

X
6

Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

X
7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir.

X
9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir

X
10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.