MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
MATH 236 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mühendislik İstatistiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 236
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere istatistiksel veri toplama, analiz etme ve yorumlama üzerine genel bir beceri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin konuları arasında örnekleme dağılımı, istatistiksel kestirim, hipotez testi, basit ve çoklu doğrusal regresyon bulunur. Ayrıca, deney tasarımı ve bu konuların endüstri sistemleri mühendisliğine uygulamaları tartışılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İstatistik ve Veri Analizi ve İşletmeye Giriş | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 1, pages 21-37 |
2 | İstatistik ve Veri Analizi ve İşletmeye Giriş | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 1, pages 37-50 |
3 | Temel Örnekleme Dağılımları ve veri tanımlaması | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “Fundamental Sampling Distributions and Data Descriptions“ Chap. 8 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 245-261. |
4 | Temel Örnekleme Dağılımları ve veri tanımlaması | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 8, pages 263-282 |
5 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Estimation Problems“ Chap. 9 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 285-302. |
6 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Estimation Problems“ Chap. 9 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 305-320. |
7 | Bir ve İki Örneklemli Tahmin Problemleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 9, pages 320-327 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 339-362. |
10 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 362-385. |
11 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 386-393 |
12 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., “One- and Two-Sample Tests of Hypotheses“ Chap. 10 Probability & Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition (Pearson, 2017), 393-396. |
13 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 399 |
14 | Bir ve İki Örneklem Hipotez Testleri | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L, Ye K., Probability&Statistics for Engineers and Scientists, 9th Edition. ISBN13: 9781292161365 Chapter 10, pages 399 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L,Ye K., ISBN-13: 978-0321629111 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ross S., A First Course in Probability, Pearson Education. "Statistics for Engineers and Scientists" by William Navidi, McGraw-Hill Education, 4th Edition, 2014. ISBN-13: 978-0073401331 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
X | ||||
2 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|||||
4 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır |
X | ||||
5 | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konularında bilgi sahibidir. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Hayat Kurtaracak Projeler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri, ülkemizde deprem, sel ve yangın gibi doğal afetlerin artması üzerine harekete geçerek arama ve kurtarma çalışmalarına büyük
İzmir Ekonomili Profesöre 'Başkanlık' Görevi
Stanford Üniversitesi’nden özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde yer alan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm
İzmir Ekonomi’de ‘Dörtlü Gurur’
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Avrupa’nın 132 Kişilik Başarı Listesine Girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden (İEÜ) Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, büyük şirketlerin tedarik merkezlerinde, depolarında ya da fabrikalarında kullanılması amacıyla geliştirdiği otonom taşıma
Akıllı Robotlar Türkiye İkincisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Öğretim Üyesi Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisiyle birlikte geliştirdiği ‘otonom taşıma yapan robotlarla’ Başakşehir Living Lab
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
‘Robot’la Paris yolcusu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) görev yapan Doç. Dr. Pınar Oğuz Ekim, 3 öğrencisi ile birlikte kurduğu ‘Advoard Robotics' adlı teknoloji şirketiyle Türkiye’deki
Ev arkadaşlığından İtalya'ya
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin (İEÜ) 3 öğrencisi, mühendislik alanında dünyanın en iyi 20 üniversitesinden biri olarak gösterilen Milano Politeknik Üniversitesi’ne kabul edilerek büyük